Som la suma de quatre hospitals: el General, l'Infantil, el de la Dona i el de Traumatologia, Rehabilitació i Cremats. Ens trobem dins el Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus, un parc sanitari de referència internacional on l’assistència és una branca imprescindible.
El pacient és el centre i l'eix del nostre sistema. Som professionals compromesos amb una assistència de qualitat i la nostra estructura organitzativa trenca les fronteres tradicionals entre els serveis i els col·lectius professionals, amb un model exclusiu d'àrees de coneixement.
Vols saber com serà la teva estada a l’Hospital Universitari Vall d’Hebron? Aquí trobaràs tota la informació.
L’aposta per la innovació ens permet estar a l'avantguarda de la medicina, proporcionant una assistència de primer nivell i adaptada a les necessitats canviants de cada pacient.
Vall d’Hebron ha aconseguit reduir les amputacions totals en un 31,2% dels pacients amb diabetis gràcies a la tasca de la unitat.
El president del Col·legi de Podòlegs de Catalunya, Manel Pérez i la presidenta del Consell General de Col•legis de Podòlegs d'Espanya, Elena Carrascosa, han visitat la Unitat del Peu Diabètic de Vall d'Hebron per conèixer-la de primera mà, davant els bons resultats obtinguts en l'abordatge d'aquests pacients. Des de la seva posada en marxa el 2016, la Unitat Multidisciplinària de Peu Diabètic ha aconseguit reduir en un 31,2% les amputacions totals d'un membre inferior i en un 42,1% les amputacions majors (per sobre dels genolls). D'aquesta manera, Vall d'Hebron ha superat amb escreix l'objectiu fixat al Pla de Salut de Catalunya del 2016-2020, que marcava disminuir en un 10% les amputacions d'un membre inferior a pacients diabètics. Durant el període 2011-2015, previ a la creació de la Unitat, van efectuar-se a l'Hospital Vall d'Hebron 264 amputacions totals i 59 majors, enfront de les 193 amputacions totals i les 36 amputacions majors registrades entre els anys 2016-2020.
El gerent de Vall d'Hebron, el Dr. Albert Salazar, la Dra. Cristina Hernández, coordinadora de la Unitat Multidisciplinària de Peu Diabètic, i Roser Lara, adjunta d'Infermeria, van acompanyar Elena Carrascosa i Manel Pérez durant la seva visita a Vall d'Hebron, així com els podòlegs de la Unitat de Peu Diabètic Anabel Palma i Jordi Samaniego. Cada 30 segons es realitza una amputació d'un membre inferior no traumàtica al món, en un 85% a pacients amb diabetis, que acostumem a anar precedides d'una nafra ipsilateral. La mortalitat a cinc anys de l'aparició d'una nafra de peu diabètic supera a la majoria dels càncers, a excepció del càncer de pulmó. "Les amputacions en els pacients amb peu diabètic tenen un alt cost personal, social i sanitari i, a més, aquests pacients presenten un risc cardiovascular molt elevat", comenta la Dra. Cristina Hernández, al capdavant de la Unitat Multidisciplinària de Peu Diabètic: "ens cal molta sensibilització per reduir-les al màxim".
La Unitat del Peu Diabètic de Vall d'Hebron està coordinada pel Servei d'Endocrinologia i és fruit d'un treball multidisciplinari on destaca participació de podòlegs, d'infermeria i els serveis d'Angiologia, Cirurgia Vascular i Endovascular, Traumatologia i Cirurgia Ortopèdica, Medicina Física i Rehabilitació, Malalties Infeccioses, Cirurgia Plàstica i Cremats i Radiodiagnòstic. Donada la comorbilitat i alta complexitat del peu diabètic, l'abordatge d'aquests pacients no es pot fer d'una altra manera que no sigui la transversalitat.
"Les amputacions en els pacients amb peu diabètic tenen un alt cost personal, social i sanitari i, a més, aquests pacients presenten un risc cardiovascular molt elevat", comenta la Dra. Cristina Hernández, al capdavant de la Unitat Multidisciplinària de Peu Diabètic.
Gerent, Hospital Universitari Vall d'Hebron
Neurologia, Hospital General
Direcció d'Infraestructures i Tecnologia, Hospital General
Direcció Assistencial, Hospital General
L’acceptació d’aquestes condicions, suposa que doneu el consentiment al tractament de les vostres dades personals per a la prestació dels serveis que sol·liciteu a través d’aquest portal i, si escau, per fer les gestions necessàries amb les administracions o entitats públiques que intervinguin en la tramitació. Podeu exercir els drets esmentats adreçant-vos per escrit a web@vallhebron.cat, indicant clarament a l’assumpte “Exercici de dret LOPD”. Responsable: Hospital Universitari Vall d’Hebron (Institut Català de la Salut). Finalitat: Subscripció al butlletí del Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus on rebrà notícies, activitat i informació d’interès. Legitimació: Consentiment de l’interessat. Cessió: Si escau, VHIR. No es preveu cap altra cessió. No es preveu transferència internacional de dades personals. Drets: Accés, rectificació, supressió i portabilitat de les dades, limitació i oposició al seu tractament. L’usuari pot revocar el seu consentiment en qualsevol moment. Procedència: El propi interessat. Informació Addicional: La informació addicional es troba a https://hospital.vallhebron.com/politica-de-proteccio-de-dades