Som la suma de quatre hospitals: el General, l'Infantil, el de la Dona i el de Traumatologia, Rehabilitació i Cremats. Ens trobem dins el Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus, un parc sanitari de referència internacional on l’assistència és una branca imprescindible.
El pacient és el centre i l'eix del nostre sistema. Som professionals compromesos amb una assistència de qualitat i la nostra estructura organitzativa trenca les fronteres tradicionals entre els serveis i els col·lectius professionals, amb un model exclusiu d'àrees de coneixement.
Vols saber com serà la teva estada a l’Hospital Universitari Vall d’Hebron? Aquí trobaràs tota la informació.
L’aposta per la innovació ens permet estar a l'avantguarda de la medicina, proporcionant una assistència de primer nivell i adaptada a les necessitats canviants de cada pacient.
Grup de Neuroradiologia del VHIR
L’objectiu és desenvolupar i validar algoritmes d’intel·ligència artificial que detectin lesions d’esclerosi múltiple a partir d’imatges de ressonància magnètica.
El Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR) durà a terme una col·laboració de recerca conjunta amb Neurophet, una empresa de solucions d’intel·ligència artificial (IA) per al diagnòstic i tractament de trastorns cerebrals. La col·laboració se centrarà en Neurophet AQUA MS, el seu programari d’imatge quantitativa per a l’esclerosi múltiple.
L’estudi conjunt té com a objectiu desenvolupar i validar algoritmes d’IA que detectin lesions d’esclerosi múltiple basades en imatges de ressonància magnètica (RM). Per a això, ambdues parts asseguraran conjunts de dades de gran qualitat i a gran escala relacionats amb l’esclerosi múltiple i acceleraran el desenvolupament de noves tecnologies que s’integraran a Neurophet AQUA MS.
Neurophet AQUA MS és un mòdul de programari integrat a Neurophet AQUA, la solució d’anàlisi d’imatges cerebrals de Neurophet, i està dissenyat per analitzar imatges cerebrals de pacients amb esclerosi múltiple, una malaltia crònica i debilitant del sistema nerviós central. El producte va obtenir l’autorització FDA 510(k) l’octubre de 2024.
L’esclerosi múltiple és una malaltia crònica que afecta el sistema nerviós central, que comprèn el cervell, la medul·la espinal i els nervis òptics. Es presenta principalment en adults joves d’entre 20 i 40 anys i té una major prevalença en dones. També és més freqüent en poblacions caucàsiques d’Amèrica del Nord i Europa, mentre que és relativament menys prevalent en poblacions asiàtiques i negres. Tenint en compte aquestes característiques regionals, s’espera que Neurophet AQUA MS es consolidi com un producte estratègic als mercats dels Estats Units i Europa, on la prevalença de l’esclerosi múltiple és elevada.
En el marc de la col·laboració, el VHIR proporcionarà conjunts de dades de ressonància magnètica cerebral anonimitzats de pacients diagnosticats clínicament amb esclerosi múltiple, juntament amb etiquetes de lesions anotades per experts (ground truth). A partir d’aquestes dades, Neurophet desenvoluparà i validarà algoritmes d’IA. En particular, la col·laboració se centrarà en el desenvolupament d’algoritmes de detecció del Central Vein Sign (CVS) i de lesions amb anell paramagnètic (Paramagnetic Rim Lesions, PRL), biomarcadors d’imatge clau destacats en els últims criteris diagnòstics, aprofitant un conjunt de dades a gran escala de més de 1.000 pacients.
Vall d’Hebron va tenir un paper destacat en l’establiment dels Criteris de McDonald revisats de 2024, l’estàndard internacional per al diagnòstic de l’esclerosi múltiple. A través d’aquesta col·laboració, Neurophet espera aprofitar les dades clíniques de primer nivell i l’expertesa del VHIR per reforçar encara més la fiabilitat clínica de la seva tecnologia d’IA.
A Vall d’Hebron, el treball estarà liderat pel Dr. Àlex Rovira Cañellas, investigador principal del grup de recerca en Neuroradiologia del VHIR, àmpliament reconegut com un neuroradiòleg de referència mundial en el camp de l’esclerosi múltiple.
Donghyeon Kim, codirector executiu de Neurophet, afirma que “aquesta col·laboració amb el VHIR ens permet desenvolupar i validar directament la tecnologia d’anàlisi d’esclerosi múltiple basada en IA de Neurophet a través d’una institució líder a Europa. En el futur, pretenem reforçar encara més la fiabilitat clínica dels nostres algoritmes d’IA basant-nos en conjunts de dades a gran escala”.
Radiodiagnòstic (IDI), Hospital General
L’acceptació d’aquestes condicions, suposa que doneu el consentiment al tractament de les vostres dades personals per a la prestació dels serveis que sol·liciteu a través d’aquest portal i, si escau, per fer les gestions necessàries amb les administracions o entitats públiques que intervinguin en la tramitació. Podeu exercir els drets esmentats adreçant-vos per escrit a web@vallhebron.cat, indicant clarament a l’assumpte “Exercici de dret LOPD”. Responsable: Hospital Universitari Vall d’Hebron (Institut Català de la Salut). Finalitat: Subscripció al butlletí del Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus on rebrà notícies, activitat i informació d’interès. Legitimació: Consentiment de l’interessat. Cessió: Si escau, VHIR. No es preveu cap altra cessió. No es preveu transferència internacional de dades personals. Drets: Accés, rectificació, supressió i portabilitat de les dades, limitació i oposició al seu tractament. L’usuari pot revocar el seu consentiment en qualsevol moment. Procedència: El propi interessat. Informació Addicional: La informació addicional es troba a https://hospital.vallhebron.com/politica-de-proteccio-de-dades