Condis i WorldCoo inicien una campanya d’arrodoniment solidari impulsant la recerca en càncer infantil de Vall d’Hebron

Els fons es destinaran a la cerca de nous tractaments per al neuroblastoma, un tipus de tumor pediàtric molt agressiu.

15/01/2025

Condis i Worldcoo han anunciat l’eix central de l’Arrodoniment Solidari de 2025: la salut i la investigació. D’aquesta manera, impulsaran causes solidàries de vuit hospitals catalans, entre els quals es troba Vall d’Hebron.

La clientela dels supermercats de la cadena tindrà l’oportunitat d’arrodonir l’import del tiquet de la seva compra per a donar els cèntims restants als diferents programes d’investigació científica, prevenció de la salut i suport a milers de pacients d’aquests centres hospitalaris.

Vall d’Hebron és el primer centre beneficiari del programa. Des del 8 de gener i fins al 23 de febrer, la recaptació es destinarà a un projecte liderat pel Dr. Miquel Segura, cap del Laboratori de Tumors Neurals al grup de Càncer i Malalties Hematològiques Infantils al Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR).

L’acte de presentació de l’Arrodoniment Solidari 2025 ha tingut lloc avui a l’Abadia de Montserrat en un acte presentat per Josep Corbella, periodista especialitzat en ciència i salut, i ha comptat amb la participació del Dr. Miquel Segura.

Un nou tractament epigenètic per a pacients amb tumors pediàtrics del sistema nerviós

El neuroblastoma és un tipus de càncer infantil agressiu al sistema nerviós que afecta 90 nens a Espanya i 700 a Europa cada any. L’equip del VHIR té com a objectiu trobar noves teràpies per tractar el neuroblastoma metastàtic, el qual és especialment resistent als tractaments actuals, com la quimioteràpia i la radioteràpia, i els infants que el pateixen tenen poques probabilitats de sobreviure. El projecte se centra en estudiar les vulnerabilitats epigenètiques de les cèl·lules tumorals, amb l’objectiu de dissenyar nous fàrmacs que puguin atacar aquestes cèl·lules sense afectar l’ADN de les cèl·lules sanes, reduint així els efectes secundaris.

Un dels punts innovadors del projecte és l’ús de noves eines per inhibir el complex SWI/SNF, un conjunt de proteïnes que ajuda les cèl·lules tumorals a créixer i expandir-se. Mitjançant la interrupció d’aquest complex, els investigadors esperen bloquejar el creixement dels tumors metastàtics i evitar-ne la propagació. A més, el projecte inclou el desenvolupament d’eines de diagnòstic més precises per detectar la presència de cèl·lules metastàtiques en una fase primerenca, fet que permetria als metges aplicar tractaments més adequats.

Finalment, el projecte també busca millorar la qualitat de vida dels infants amb neuroblastoma. Si els fàrmacs desenvolupats tenen èxit, podrien substituir els tractaments actuals que tenen molts efectes secundaris, com la quimioteràpia. Això permetria als infants continuar amb les seves activitats diàries sense patir els danys causats pels tractaments convencionals, millorant el seu benestar i augmentant les seves possibilitats de superar la malaltia.

Més de 16.000 € recaptats per al càncer infantil!

Gràcies a la campanya d'Arrodoniment Solidari, s'han fet un total de 72.432 donacions i s'han recaptat 16.580 €. Aquesta iniciativa, que va finalitzar el 23 de febrer, ha estat possible gràcies a la solidaritat de totes les persones que han contribuït amb les seves aportacions. Moltes gràcies a tots per fer-ho possible i per ajudar a impulsar la investigació i la salut!

Des del 8 de gener i fins el 23 de febrer, la recaptació es destinarà a un projecte liderat pel Dr. Miquel Segura.

Comparteix-lo:

Notícies relacionades

Activitats relacionades

Vall d'Hebron Talks by VHIR 'A comprehensive approach to meeting the needs and demands of people with multiple sclerosis'

Online
02.04.2025 - 15:00
Vall d'Hebron Talks by VHIR
Més informació

Vall d'Hebron Talks by VHIR 'Approaching Precision Medicine in Endometrial Cancer. Identification of Selective Dependencies in Endometrial Cancer by Genome-wide CRISPR Screens using Organoids in DepMap'

02.04.2025 - 12:00
Vall d'Hebron Talks by VHIR
Més informació

Vall d'Hebron Talks by VHIR 'What are genomics and omics good for? Integromics to understand biological mechanisms and find treatments for complex diseases, stroke as an example'

03.04.2025 - 15:00
Vall d'Hebron Talks by VHIR
Més informació

Defensa de Tesi 'Identificació precoç de l'ictus isquèmic relacionat amb ateromatosi intracranial i implicacions en el tractament endovascular'

03.04.2025 - 12:00
Tesis
Més informació

Subscriu-te als nostres butlletins i forma part de la vida del Campus

CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.

L’acceptació d’aquestes condicions, suposa que doneu el consentiment al tractament de les vostres dades personals per a la prestació dels serveis que sol·liciteu a través d’aquest portal i, si escau, per fer les gestions necessàries amb les administracions o entitats públiques que intervinguin en la tramitació. Podeu exercir els drets esmentats adreçant-vos per escrit a web@vallhebron.cat, indicant clarament a l’assumpte “Exercici de dret LOPD”.
Responsable: Hospital Universitari Vall d’Hebron (Institut Català de la Salut).
Finalitat: Subscripció al butlletí del Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus on rebrà notícies, activitat i informació d’interès.
Legitimació: Consentiment de l’interessat.
Cessió: Si escau, VHIR. No es preveu cap altra cessió. No es preveu transferència internacional de dades personals.
Drets: Accés, rectificació, supressió i portabilitat de les dades, limitació i oposició al seu tractament. L’usuari pot revocar el seu consentiment en qualsevol moment.
Procedència: El propi interessat.
Informació Addicional: La informació addicional es troba a https://hospital.vallhebron.com/politica-de-proteccio-de-dades