Som la suma de quatre hospitals: el General, l'Infantil, el de la Dona i el de Traumatologia, Rehabilitació i Cremats. Ens trobem dins el Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus, un parc sanitari de referència internacional on l’assistència és una branca imprescindible.
Et detallem els serveis i les unitats que formen part de l'Hospital Vall d'Hebron i les principals malalties que tractem. També t'oferim recomanacions basades en allò que l’evidència científica ha demostrat eficaç per garantir el benestar i la qualitat de vida.
T'orientem des del primer contacte amb el centre perquè trobis tots els serveis i treguis el màxim partit possible de les nostres instal·lacions. Sigui quin sigui el motiu de la teva visita, t'expliquem com moure't dins de l'hospital.
La biòpsia de medul·la òssia serveix per analitzar la sang medul·lar del teixit ossi i diagnosticar malalties de la sang. La medul·la òssia és un òrgan difús que està present entre les petites cel·les dels ossos i on resideixen les cèl·lules mare que donen lloc a les que circulen per la sang. Aquest fet implica que l'accés a aquest compartiment dels nostres ossos dona informació de les cèl·lules precursores de la sang i també de si hi ha presència de cèl·lules estranyes o microorganismes, amb caràcter invasiu.
Aquesta prova serveix per veure tots els estadis maduratius de les cèl·lules de la sang, tant en cas de diagnòstic com també per avaluar la resposta al tractament efectuat en cas de malaltia neoplàstica.
A més, s’utilitza per descartar o confirmar la presència de cèl·lules que, en condicions normals, no haurien de ser-hi.
Amb anestèsia local, en cas de l’aspirat medul·lar, i sedació, en el cas de la biòpsia medul·lar. Es fa una punció i aspirat d’un territori ossi ric en cèl·lules precursores.
En el cas de l’aspirat medul·lar, es pot fer tant a l’os de l’estèrnum com a la cresta ilíaca (part posterior de la pelvis) i en el cas de la biòpsia medul·lar, a la cresta ilíaca. A través de la punció s’extreu una mostra de teixit ossi i sang medul·lar d’aquestes zones.
La prova dura entre 10 i 15 minuts. Un cop hagi acabat s’efectua una compressió forta del lloc de la punció durant uns quants minuts i es posa un apòsit, que cal retirar al cap de 24 hores.
És necessari tenir en compte que, fins passades 24 hores des de la realització de la prova, no es poden fer esforços ni carregar pes. Transcorregut aquest temps, es pot portar vida normal. En el cas de patir dolor o molèsties es poden prendre analgèsics.
Selecciona el butlletí que vols rebre:
L'acceptació d'aquestes condicions, suposa que doneu el consentiment al tractament de les vostres dades personals per a la prestació dels serveis que sol·liciteu a través d'aquest portal i, si escau, per fer les gestions necessàries amb les administracions o entitats públiques que intervinguin en la tramitació, i la seva posterior incorporació en l'esmentat fitxer automatitzat. Podeu exercitar els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició adreçant-vos per escrit a web@vallhebron.cat, indicant clarament a l’assumpte "Exercici de dret LOPD". Responsable: Hospital Universitari Vall d'Hebron - Institut Català de la Salut. Finalitat: Gestionar el contacte de l'usuari Legitimació: Acceptació expresa de la política de privacitat. Drets: Accés, rectificació, supresió i portabilitat de les dades, limitació i oposició al seu tractament. Procedència: El propi interessat.