Dos experts de Vall d’Hebron presideixen el Comitè Organitzador de la Reunió Anual de la Societat Espanyola de la Son

La Dra. Odile Romero i el Dr. Gabriel Sampol són els responsables de la Unitat Multidisciplinària de la Son de Vall d’Hebron, que ofereix una assistència integral en el diagnòstic de la patologia de la son. A més, l’hospital és centre de referència en el tractament de les patologies de la son en edat infantil.

24/04/2018

La Societat Espanyola de la Son inicia demà la seva reunió anual a Barcelona. Els dos presidents del Comitè Organitzador són dos referents de Vall d’Hebron en aquest àmbit. Es tracta de la Dra. Odile Romero, neurofisiòloga, i el Dr. Gabriel Sampol, pneumòleg, tots dos responsables de la Unitat de la Son de Vall d’Hebron. L’insomni, les apnees de la son, la hipersòmnia o els problemes de la son en els més petits són alguns dels temes més destacats del congrés. Àmbits en els quals, precisament, Vall d’Hebron té en marxa programes de referència i en els quals acredita una gran experiència.

Com explica la Dra. Romero, l’insomni i les apnees de la son són els problemes de salut més freqüents en la societat actual. “Per aquests problemes, tenim un programa de col·laboració amb Atenció Primària. A la unitat mantenim una consulta d´infermeria dedicada al control del tractament amb pressió positiva contínua en la via aèrea (CPAP) i que tambè realitza terapia cogntivo-conductual grupal a pacients amb insomni. Desprès de l´éxit amb un estudi pilot, estem preparant programes de formació dirigits a  infermeres d’Atenció Primària”. D’altra banda, assenyala el Dr. Sampol, “som pioners en el fet de focalitzar esforços en les persones amb apnees de la son que presenten més problemes, per exemple, en aquells que abandonen el tractament. Fem servir telemedicina per millorar el compliment de les teràpies respiratòries relacionades amb la son”.

A més, Vall d’Hebron és un dels pocs centres que monitoritza durant la nit la ventilació  mecànica no invasiva per insuficiència respiratòria  crònica. “Aquest és un dels temes que també es tractaran al congrés —explica el Dr. Sampol—. Analitzem els senyals que proporciona la màquina per aconseguir una millor eficàcia del tractament i descans del pacient”.

Un altre dels temes més destacats de la reunió serà el dels problemes de la son en nens i adolescents, ja que ells també pateixen insomni i apnees, entre altres problemes. “Som centre de referència a Catalunya per aquest tipus de patologies en els més petits —comenta la Dra. Romero—. En aquest projecte col·laborem de forma molt estreta amb pneumòlegs, neuròlegs i otorinolaringòlegs infantils del nostre centre”.

Pel que fa a la hipersòmnia, de causa neurològica o idiopàtica, trastorn de la son caracteritzat per una son excessiva constant i involuntària, “durant la reunió es parlarà dels tractaments més innovadors, que tenen molt pocs centres, i que actualment fem servir a Vall d’Hebron”, explica la Dra. Romero.

 

Share it:

Notícies relacionades

Professionals

Subscribe to our newsletters and be a part of Campus Life

The acceptance of these terms implies that you give your consent to the processing of your personal data for the provision of the services you request through this portal and, if applicable, to carry out the necessary procedures with the administrations or public entities involved in the processing. You may exercise the mentioned rights by writing to web@vallhebron.cat, clearly indicating in the subject line “Exercise of LOPD rights”.
Responsible entity: Vall d’Hebron University Hospital (Catalan Institute of Health).
Purpose: Subscription to the Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus newsletter, where you will receive news, activities, and relevant information.
Legal basis: Consent of the data subject.
Data sharing: If applicable, with VHIR. No other data transfers are foreseen. No international transfer of personal data is foreseen.
Rights: Access, rectification, deletion, and data portability, as well as restriction and objection to its processing. The user may revoke their consent at any time.
Source: The data subject.
Additional information: Additional information can be found at https://hospital.vallhebron.com/es/politica-de-proteccion-de-datos.