We are the combination of four hospitals: the General Hospital, the Children’s Hospital, the Women’s Hospital and the Traumatology, Rehabilitation and Burns Hospital. We are part of the Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus: a world-leading health park where healthcare plays a crucial role.
Patients are the centre and the core of our system. We are professionals committed to quality care and our organizational structure breaks down the traditional boundaries between departments and professional groups, with an exclusive model of knowledge areas.
Would you like to know what your stay at Vall d'Hebron will be like? Here you will find all the information.
The commitment of Vall d'Hebron University Hospital to innovation allows us to be at the forefront of medicine, providing first class care adapted to the changing needs of each patient.
Sota el nom ‘’La Immunologia a les Àrees de Coneixement de l’Hospital'’, la Jornada ha estat una oportunitat per posar en valor el nou model assistencial de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron.
Aquest divendres 28 d'abril, ha tingut lloc la primera Jornada del Dia Internacional de la Immunologia al nostre Hospital. L’organització de l’Hospital per àrees de coneixement és un model de gestió pioner en el sector sanitari, basat en el treball interdisciplinari. La nova estructura té com a objectiu agrupar els serveis i unitats al voltant d'un problema de salut per prioritzar l’atenció centrada en la necessitat del pacient, la gestió clínica amb abast territorial, la promoció del treball en equip i de rols competencials i la intensitat de cures.
La immunologia és una especialitat molt transversal, ja que un gran nombre de patologies presenten un origen immunològic. És per aquest motiu que un dels objectius principals dels professionals d'aquest servei és cooperar amb altres disciplines. En paraules del Dr. Manuel Hernández, cap del Servei d’Immunologia de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron i investigador del grup de recerca en Immunologia Translacional del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR), aquesta primera Jornada ha estat ‘’una finestra oberta als professionals de l’Hospital, al personal investigador i a la ciutadania. Hem explicat el que fa el Servei d’Immunologia per donar suport a les àrees de coneixement de l’Hospital.’’
A la Jornada han participat un gran nombre de professionals del Servei d’Immunologia així com professionals de diferents àrees de coneixement: de Trasplantament d’Òrgan Sòlid, Neurociències, Oncohematologia, Embaràs i Puerperi, Atenció al Pacient d’Especialitats Pediàtriques i Sistema Renal. D’aquesta manera, s’han abordat aspectes transversals com, per exemple, la resposta immunitària a SARS-CoV-2 en pacients amb malalties onco-hematològiques, la immunoprecipitació en esclerodèrmia sistèmica i la relació entre immunologia i fertilitat.
El Servei d’Immunologia és un servei relativament jove, creat l’any 2011 a l’Hospital Universitari Vall d’Hebron. Però és clau en el maneig de les malalties immunomediades i de les teràpies que modulen la resposta immunitària, com la immunoteràpia en càncer. En paraules del Dr. Manuel Hernández, ‘’l’objectiu és aconseguir que el Servei tingui facultatius a cada àrea de coneixement que esdevinguin referents per als serveis clínics de l’Hospital, però també que ho siguin per a altres centres, tant a l’àmbit nacional com internacional’’.
La recerca també ha estat present durant la celebració del Dia de la Immunologia. El Dr. Roger Colobran, cap del grup de recerca en Immunologia Translacional del VHIR, ha assenyalat que “durant els darrers 10 anys, les línies principals del grup de recerca s’han centrat en les immunodeficiències primàries i les malalties autoimmunitàries òrgan-específiques, on s’han assolit resultats importants amb impacte internacional. La intenció en els pròxims anys és afegir noves línies de recerca en consonància amb les àrees de coneixement prioritàries de l’hospital on la immunologia té un paper rellevant: el trasplantament, el càncer i les malalties neurològiques”. Aquestes noves línies de recerca emergents també han tingut protagonisme durant la jornada. Per exemple, en la ponència de l’Àrea de Coneixement del Trasplantament d'Òrgan Sòlid. Els seus professionals han explicat com els i les pacients sotmesos a un trasplantament han de prendre immunosupressors per evitar la possibilitat de rebuig. Així doncs, se’ls ha d’administrar tractaments antivirals per prevenir infeccions virals o bacterianes. Des del grup d’investigació en Immunologia Translacional s’està treballant en l’estudi de la memòria immunològica de pacients que han rebut un trasplantament, per prendre decisions sobre el seu tractament i evitar així la presa d’antivirals, ja que aquests no són innocus i presenten efectes secundaris.
També han participat a la Jornada investigadors d'altres grups de recerca del VHIR com ara Neuroimmunologia Clínica, Malalties Sistèmiques, Infecció i Immunitat al Pacient Pediàtric i Fisiopatologia Renal.
The acceptance of these terms implies that you give your consent to the processing of your personal data for the provision of the services you request through this portal and, if applicable, to carry out the necessary procedures with the administrations or public entities involved in the processing. You may exercise the mentioned rights by writing to web@vallhebron.cat, clearly indicating in the subject line “Exercise of LOPD rights”. Responsible entity: Vall d’Hebron University Hospital (Catalan Institute of Health). Purpose: Subscription to the Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus newsletter, where you will receive news, activities, and relevant information. Legal basis: Consent of the data subject. Data sharing: If applicable, with VHIR. No other data transfers are foreseen. No international transfer of personal data is foreseen. Rights: Access, rectification, deletion, and data portability, as well as restriction and objection to its processing. The user may revoke their consent at any time. Source: The data subject. Additional information: Additional information can be found at https://hospital.vallhebron.com/es/politica-de-proteccion-de-datos.