Professionals de Vall d’Hebron fan el primer trasllat en avió d’un pacient adult connectat a l’ECMO amb COVID-19 a l’Estat

Era la primera vegada també que es demanava a Vall d’Hebron que traslladés un pacient d’un hospital a un altre sent tots dos centres de fora de Catalunya.

19/01/2021

L’Hospital Universitari Vall d’Hebron és centre de referència en la tècnica ECMO (oxigenació amb membrana extracorpòria) a tot l’Estat. Prova d’això és la necessitat de l’Hospital Son Espases de Mallorca que els professionals especialistes de Vall d'Hebron van cobrir ahir, 18 de gener. Es tractava d’un pacient amb pneumònia greu causada per la COVID-19 ingressat a l’Hospital Mateu Orfila de Menorca que va necessitar traslladar-se en avió.

Així, els responsables de Son Espases van demanar als professionals de l’UCI de Vall d’Hebron experts en ECMO que viatgessin a l’hospital d’origen, a Menorca, per connectar el pacient a la màquina i traslladar-lo a Palma, operació que es va realitzar amb èxit. L’ECMO s’utilitza en pacients molt crítics i substitueix temporalment la funció del cor i/o pulmó i permet que els òrgans descansin, mentre la patologia de base es va curant.

És la primera vegada que un pacient adult amb COVID-19 i connectat a l’ECMO es traslladava en avió a l’Estat, i la primera vegada que els professionals de Vall d’Hebron realitzen el trasllat d’un pacient en ECMO d’un hospital a un altre sense ser el centre destinatari, i tots dos hospitals de fora de Catalunya. Des de l’inici de la pandèmia, Vall d’Hebron ha estat un dels centres a nivell internacional que més pacients amb COVID-19 ha atès amb ECMO, i el que més al sud d'Europa. També el que més pacients amb ECMO ha traslladat en avió (cinc adults i dos pediàtrics) de tot l’Estat.

El novembre de 2020, professionals de Vall d'Hebron es van traslladar a l’Hospital Universitari Son Espases, de Palma, per traslladar una noia de 12 anys connectada a ECMO i amb COVID-19. Després d’estar ingressada gairebé 45 dies a l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, disset dels quals a l’UCI pediàtrica, la noia va superar la situació crítica i va rebre l’alta.

Share it:

Subscribe to our newsletters and be a part of Campus Life

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

The acceptance of these terms implies that you give your consent to the processing of your personal data for the provision of the services you request through this portal and, if applicable, to carry out the necessary procedures with the administrations or public entities involved in the processing. You may exercise the mentioned rights by writing to web@vallhebron.cat, clearly indicating in the subject line “Exercise of LOPD rights”.
Responsible entity: Vall d’Hebron University Hospital (Catalan Institute of Health).
Purpose: Subscription to the Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus newsletter, where you will receive news, activities, and relevant information.
Legal basis: Consent of the data subject.
Data sharing: If applicable, with VHIR. No other data transfers are foreseen. No international transfer of personal data is foreseen.
Rights: Access, rectification, deletion, and data portability, as well as restriction and objection to its processing. The user may revoke their consent at any time.
Source: The data subject.
Additional information: Additional information can be found at https://hospital.vallhebron.com/es/politica-de-proteccion-de-datos.