We are the combination of four hospitals: the General Hospital, the Children’s Hospital, the Women’s Hospital and the Traumatology, Rehabilitation and Burns Hospital. We are part of the Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus: a world-leading health park where healthcare plays a crucial role.
Patients are the centre and the core of our system. We are professionals committed to quality care and our organizational structure breaks down the traditional boundaries between departments and professional groups, with an exclusive model of knowledge areas.
Would you like to know what your stay at Vall d'Hebron will be like? Here you will find all the information.
The commitment of Vall d'Hebron University Hospital to innovation allows us to be at the forefront of medicine, providing first class care adapted to the changing needs of each patient.
Una de cada vuit dones presenta càncer de mama i el pic d’incidència és als 50 anys. Cal destacar que només un 5 % dels càncers de mama són hereditaris i que l’1 % dels homes també el poden patir.
El càncer de mama en estadi localitzat, és a dir quan el tumor està localitzat a la mama i no hi ha metàstasi, té una supervivència del 90 % al cap de cinc anys, és a dir que 90 dones continuaran vives cinc anys després d’haver patit un càncer de mama. La mortalitat del càncer de mama ha disminuït significativament en les tres últimes dècades a causa de la instauració de l’screening mamogràfic i pels avenços en els tractaments.
El càncer de mama és un creixement descontrolat de les cèl·lules mamàries resultat de canvis anòmals als gens que regulen el creixement de les cèl·lules i les mantenen sanes.
Sovint el càncer de mama es presenta sense cap canvi aparent en el pit, com una troballa en la mamografia de cribratge. En el cas que hi hagi símptomes, el més freqüent del càncer és la presència d’un bony a la mama que és generalment detectat en l’autoexploració. Altres símptomes menys freqüents són un bony a l’axil·la, canvis en la mida i en la forma del pit, canvis de textura i coloració en la pell –com ara inflamació de la mama, irritació de la pell anomenada pell de taronja–, dolor local, inversió i secreció del mugró. Cal assenyalar que malalties benignes de la mama poden presentar aquests mateixos símptomes, per la qual cosa és imprescindible anar al metge de família o al ginecòleg per descartar un càncer de mama.
Davant d’una sospita de càncer de mama cal fer una mamografia i ecografia, aquesta última permet diferenciar si el contingut de la lesió és dens o quístic. La biòpsia amb agulla gruixuda de la lesió és imprescindible per confirmar o descartar el diagnòstic de càncer de mama i aportar la informació necessària per classificar el tipus de càncer de mama.
Després de la confirmació del diagnòstic de càncer de mama en alguns casos cal fer un estudi d’extensió que consisteix a fer una gammagrafia òssia i un escàner toracicoabdominal –també anomenat TAC– per descartar la presència de metàstasi en òrgans com ara l’os, el pulmó, el fetge.
Els càncers de mama es classifiquen en ductals i lobel·lars, i els més freqüents són els ductals –el 80%–, que s’originen als conductes lactis. Els càncers de mama es classifiquen segons el comportament biològic en diversos subtipus en funció o no de l’expressió de receptors hormonals així com de la proteïna HER2. Distingim 4 grups luminals (80%, amb receptors hormonals positius), HER2 positius (20%, amb expressió/amplificació d'HER2) i triple negatius (20%, no expressen receptors hormonals ni l’HER2). Segons el grau de disseminació del tumor, es classifiquen en estadis I a IV, essent l’estadi IV el més avançat. Aquests estadis es basen en 3 variables principals Tm N i M, essent T mida del tumor, N el grau d’afectació dels ganglis de l’axil·la i M, la metàstasi.
El tractament del càncer de mama en estadi precoç, és a dir aquell que està localitzat a la mama o als ganglis i que no s’ha metastatitzat a cap òrgan, inclou diferents modalitats: cirurgia, radioteràpia, quimioteràpia, tractaments biològics i tractament hormonal. El tractament indicat depèn del comportament del tumor, és a dir de la biologia del tumor i de l’estadiatge de la malaltia (classificació TNM). Així mateix, a vegades davant del dubte del benefici de la quimioteràpia per a prevenir recurrències és recomanable fer servir plataformes genòmiques (anàlisis dels gens tumorals en la peça de mama extirpada) com l’Oncotype DX, que avalua 21 gens al tumor i aporta una puntuació de 0 a 100, essent els tumors amb puntuació elevada els que més es beneficien de la quimioteràpia.
Dins dels hàbits de vida que ajuden a prevenir el càncer de mama s’inclouen:
The acceptance of these terms implies that you give your consent to the processing of your personal data for the provision of the services you request through this portal and, if applicable, to carry out the necessary procedures with the administrations or public entities involved in the processing. You may exercise the mentioned rights by writing to web@vallhebron.cat, clearly indicating in the subject line “Exercise of LOPD rights”. Responsible entity: Vall d’Hebron University Hospital (Catalan Institute of Health). Purpose: Subscription to the Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus newsletter, where you will receive news, activities, and relevant information. Legal basis: Consent of the data subject. Data sharing: If applicable, with VHIR. No other data transfers are foreseen. No international transfer of personal data is foreseen. Rights: Access, rectification, deletion, and data portability, as well as restriction and objection to its processing. The user may revoke their consent at any time. Source: The data subject. Additional information: Additional information can be found at https://hospital.vallhebron.com/es/politica-de-proteccion-de-datos.