Vall d'Hebron signa un decàleg que promou la inclusió activa dels pacients en els processos d'innovació

Aquesta iniciativa és una fita important en la col·laboració entre professionals de la salut i pacients ja que el decàleg ha estat cocreat en el marc del Model ICE-VH de participació ciutadana del Campus

16/12/2024

El Campus Vall d'Hebron ha fet un pas significatiu cap a la millora en la innovació en els centres proveïdors d'atenció sanitària amb la signatura d'un decàleg que promou la inclusió activa dels pacients en els processos d'innovació.

Aquesta iniciativa és una fita important en la col·laboració entre professionals i pacients, ja que el decàleg ha estat cocreat en el marc del Model ICE-VH de participació ciutadana del Campus, dins l'espai de la Comissió Estable de Treball (CET) d'Innovació. Aquí es reuneixen professionals de la salut i representants de diverses entitats de pacients, de forma periòdica, per treballar en les necessitats que entre tots plantegen i prioritzen.

El decàleg estableix principis fonamentals que garanteixen que la veu dels pacients sigui escoltada i tinguda en compte en el desenvolupament de noves pràctiques, tecnologies i serveis. Entre els punts destacats hi ha la importància de la cocreació, on els pacients no només són receptors d'atenció, sinó també col·laboradors en la millora i innovació dels processos assistencials i de recerca.

La signatura d'aquest document no només reflecteix un compromís amb la innovació, sinó també amb la democratització de l'atenció sanitària. En integrar les experiències i necessitats dels pacients, Vall d'Hebron busca crear un entorn més empàtic i centrat en la persona, cosa que pot revertir en millors resultats de salut i d'experiència de pacient.

Aquest esforç conjunt és un exemple de com la col·laboració entre professionals de la salut i pacients pot transformar el sistema sanitari. La inclusió dels pacients en la innovació no només enriqueix el procés, sinó que també assegura que les solucions desenvolupades siguin realment rellevants i efectives per a qui les utilitza i per a qui estan destinades.
 
En representació dels professionals, han signat la Dra. Soledad Romea, directora de Qualitat, Processos i Innovació; la Dra. Anna Sala, cap de la Unitat d'Innovació; i Clara Grau, cap de la Unitat de Participació Ciutadana. En representació de les entitats de pacients i socials que formen part de la CET, han signat la Fundación VISIBLE, l'Associació de Veïns de la Guineueta, l'Associació de Pacients Al·lèrgics (Asoallerga), la PID Foundation i la FATEC Federació d’Associacions de Gent Gran de Catalunya.

Compártelo:

Notícies relacionades

Actividades relacionadas

V Curso de Trasplante Hepático Split: Aspectos Téorico-Prácticos

TEÓRICA: Sala de actos – planta 10 Hospital General del Hospital Vall d’Hebron. PRÁCTICA: Sala Ricardo López Edificio de Traumatología
05/03/2025 - 09:00
Cursos
Más información

1r Jornada de Rehabilitación Oncológica de la mujer

07/03/2025 - 09:00
Jornadas
Más información

SIMPOSI - Time to pregnancy: Mejora tu tasa de embarazo

13/03/2025 - 08:50
Más información

XXXIII Curso de transporte pediátrico y neonatal

17/02/2025 - 09:00
Cursos
Más información

Subscríbete a nuestros boletines y forma parte de la vida del Campus

La aceptación de estas condiciones supone que dais el consentimiento al tratamiento de vuestros datos personales para la prestación de los servicios que solicitáis a través de este portal y, si procede, para realizar las gestiones necesarias con las administraciones o entidades públicas que intervengan en la tramitación. Podéis ejercer los derechos mencionados dirigiéndoos por escrito a web@vallhebron.cat, indicando claramente en el asunto “Ejercicio de derecho LOPD”.
Responsable: Hospital Universitario Vall d’Hebron (Instituto Catalán de la Salud).
Finalidad: Suscripción al boletín del Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus, donde recibiréis noticias, actividades e información de interés.
Legitimación: Consentimiento del interesado.
Cesión: Sí procede, VHIR. No se prevé ninguna otra cesión. No se prevé transferencia internacional de datos personales.
Derechos: Acceso, rectificación, supresión y portabilidad de los datos, así como limitación y oposición a su tratamiento. El usuario puede revocar su consentimiento en cualquier momento.
Procedencia: El propio interesado.
Información adicional: La información adicional se encuentra en https://hospital.vallhebron.com/es/politica-de-proteccion-de-datos.