Àmplia participació del Servei de Cardiologia en el Congrés Europeu que se celebra a Barcelona

Una vintena de professionals de l'Hospital Vall d'Hebron, principalment del Servei de Cardiologia, participen activament en el Congrés Europeu de Cardiologia-ESC Congress 2017 que tindrà lloc del 26 al 30 d'agost a Barcelona.

24/08/2017

Organitzat per la European Society of Cardiology (ESC), l'edició d'enguany reuneix més de 30.000 professionals al recinte Fira Gran Via de Barcelona.

La Unitat de Patologia Aòrtica de Vall d'Hebron tindrà una forta presencia a l'ESC Congress 2017. Participaran en 4 xerrades com a convidats experts en diferents sessions a càrrec del doctor Artur Evangelista, cap de la Unitat d'Imatge Cardíaca i del Programa de malalties familiars del cor i de l'aorta i la Dra. Gisela Teixidó, metge adjunt del Servei de Cardiologia.

Per la seva banda, la Secció d'Imatge Cardíaca presenta 13 comunicacions. Entre els principals temes que tractaran destaquen: el pronòstic, el cribatge familiar de patologia aòrtica bicúspide, la síndrome de Marfan, el maneig i tractament de l'hematoma intramural, l'aplicació de la ressonància magnètica cardíaca en 4D flow a l'estudi de l'aneurisma d'aorta ascendent i la deformació miocàrdica per ressonància magnètica cardíaca com a factor predictor en el pronòstic post-síndrome coronari agut.

La Unitat Coronaria participa amb 4 pòsters sobre el maneig d'anticoagulants i antiagregants en la síndrome coronaria aguda i reanimació cardiopulmonar. La Dra. Antonia Sambola participa com a moderadora d'una sessió de maneig de la síndrome coronaria aguda. La Secció d'Hemodinàmica participa amb 3 pòsters, en col·laboració amb la Unitat Coronaria.

La Dra. Pilar Tornos, ex cap de la Unitat d'Hospitalització Convencional i Hospital de Dia i del Programa de Valvulopaties participa com a chairperson en 2 sessions sobre endocarditis.

L'àmbit de la recerca en malalties cardiovasculars estarà representat al Congrés pel Dr. David Garcia-Dorado cap del grup de recerca en Malalties Cardiovasculars del Vall d'Hebron Institut de Recerca (VHIR) que participarà com a ponent amb una xerrada sobre cardiopatia isquèmica i també com a moderador d'una sessió sobre cardioprotecció miocàrdica. A més, el seu grup de recerca també presenta un pòster sobre investigació bàsica.

Finalment, també participen professionals del Servei de Pneumologia i de la Unitat d'Ictus de Vall d'Hebron.

Consulta el programa del Congrés.