Seminari de Recerca Vall d'Hebron - Dra. María Elena Santolaya "Maneig dels episodis de febre i neutropènia en nens i nenes amb càncer"

Seminaris
  Sala d'Actes planta baixa, Hospital General —
18/05/2022
18/05/2022 -- De 15:30h a 16:30h
Organize :
Recerca Vall d'Hebron
Modality: Presencial y en línea

Cada episodi de neutropènia febril (NF) que presenta un nen amb càncer durant el seu tractament amb quimioteràpia requereix a) hospitalització, b) tractaments antimicrobians, c) exàmens de laboratori, d) imatges i eventualment e) hospitalització en unitats de pacient crític. És fonamental poder comptar amb un maneig precoç, racional i personalitzat dels episodis de NF, apuntant a tres aspectes fonamentals: una adequada estratificació de risc d'infeccions significatives, una bona presa de decisions per obtenir el millor resultat clínic i una optimització de l'ús de els recursos dels sistemes de salut.

CV: Dra. María Elena Santolaya, Pediatra, Infectòloga, Hospital de nens Dr. Luis Calvo Mackenna, Professora Titular, Facultat de Medicina, Universitat de Xile. Experta en maneig d'infeccions en nens immunocompromesos.

Amfitrions: Dr. Pere Soler Palacín i Dra. Natalia Mendoza, del grup de Recerca Infecció en el pacient pediàtric Immunodeprimit

Format: Presencial de lliure accés i gratuït.  Via online: registre https://gencat.zoom.us/j/94629751846#success

Actividades relacionadas

ECMOBARNA - ECPR Curso avanzado de reanimación cardiopulmonar extracorpórea

Unidad de Cuidados Intensivos (UCI) Hospital General - 3a Planta Hospital Universitario Vall d’Hebron Pg. de la Vall d\\\'Hebron, 119, 08035 Barcelona
05/04/2024 - 10:00
Médicos con experiencia en el tratamiento de pacientes críticos y del soporte con ECMO que tengan competencia en canulación percutánea ecoguiada. - Enfermeras que trabajen en unidades de críticos con experiencia en dispositivos de soporte vital extracorpóreo.
Más información

Vall d'Hebron Talks 'Cefalea y patología de otras estructuras cráneo-cervicales'

Activitat Online
10/04/2024 - 15:00
Más información

I Jornada de abordaje clínico en enfermedades infecciosas

17/04/2024 - 16:00
Dirigido a residentes de cualquier especialidad.
Más información

Curso de introducción a la metodología estadística en investigación en salud

22/04/2024 - 09:00
El curso de Introducción a la Metodología Estadística en Investigación en Salud está dirigido a personas que quieren empezar a investigar en el ámbito de las ciencias de la salud y tienen conocimientos básicos previos en estadística.